اخبار استقلال

همه‌چیز درباره شاکی فراری استقلال/ از گروکشیِ پاسپورت ۲۵ میلیاردی تا کسی که شرایط خروج شبانه از ایران را فراهم کرد!

همه‌چیز درباره شاکی فراری استقلال/ از گروکشیِ پاسپورت ۲۵ میلیاردی تا کسی که شرایط خروج شبانه از ایران را فراهم کرد!

عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی که در دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی به استقلال پیوست، زمستان سال گذشته پس از این‌که اختلافاتش با ریکاردو ساپینتو به اوج خود رسیده بود، ناگهان از ایران رفت و حالا خبر آمده که شکایت او در فیفا مورد قبول اعضای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفته و استقلال باید چیزی بالغ بر ۲۵میلیارد تومان به این بازیکن کاملا معمولی که اصلا هم تاثیرگذار نبود، بپردازد. بازیکنی که اغلب هواداران استقلال او را با ضربه پنالتی که بهار سال گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی مقابل نساجی از دست داد، به خاطر می‌آورند و البته ریکاردو ساپینتو هم یک بار در مورد او با صراحت گفت عملا کاری برای استقلال نکرده است.

پاسپورت گران‌قیمت

اما داستان جدایی عزیزبک آمانوف سال گذشته چگونه کلید خورد؟ یکی از مدیران آن زمان باشگاه استقلال که حالا به خاطر بحث حکم صادره مایل به افشای نامش نبود، در این رابطه به خبرورزشی گفت: رابطه عزیزبک آمانوف با ریکاردو ساپینتو هر روز تیره‌تر می‌شد و تقریبا دو طرف دیگر اصلا کاری به کار هم نداشتند. در چنین شرایطی یک روز آمانوف به دفتر باشگاه آمد و گذرنامه‌اش را خواست. ما به او گفتیم طبق قوانین بین‌المللی پاسپورتش باید در دفتر باشگاه بماند و رسید آن در اختیار خود او باشد چون نه فصل تعطیلات است و نه زمان فیفادی تازه عزیزبک آمانوف در آن مقطع اصلا به تیم ملی ازبکستان هم دعوت نمی‌شد اما این بازیکن گفت با توجه به فضای ایجادشده دلم می‌خواهد پاسپورتم پیش خودم باشد نه داخل ساختمان باشگاه! در چنین شرایطی مدیریت باشگاه برای این‌که تنش با عزیزبک بیشتر نشود و او فکر نکند که کسی می‌خواهد اذیتش کند، پاسپورت را تحویل داد تا خیال او راحت شود اما چند روز پس از آن ناگهان اتفاقات دیگری رخ داد و کادر فنی به ما اطلاع دادند که دو روز است آمانوف سر تمرین نمی‌آید! وقتی پی‌گیری کردیم دیدیم اصلا ایران نیست و چند ساعت پس از پیگیری ما سایت‌های ازبکستانی خبر زدند که او با تیم جدید خودش که برای برگزاری اردوی تدارکاتی به استانبول سفر کرده است، تمرین می‌کند! او پاسپورتش را گرفت و رفت و همین رفتن مقدمه شکایتی شد که حالا ۲۵میلیارد تومان برای استقلال آب خورده است.

بلیت و اطلاعات ویژه

این مدیر در ادامه به نکته بسیار کلیدی اشاره کرد و گفت: ممنوع‌الخروج شدن بازیکنان ایرانی و خارجی به دلیل عدم پرداخت مالیات اتفاقی است که در فوتبال ایران بارها رخ داده است اما باشگاه استقلال برای این‌که عزیزبک هیچ دغدغه‌ای جز تمرین نداشته باشد مالیات او را هم تا زمانی که ایران بود به موقع پرداخت کرد. دقیقا به همین خاطر بود که آمانوف از بابت ویزای کار و شرایط خروج از کشور هیچ مشکلی نداشت و کاملا قانونی از مرز خارج شد. نکته اینجاست که دقیقا به آمانوف گفته بودند او مشکلی برای سوار شدن به هواپیما و خروج از ایران ندارد و مالیاتش تمام و کمال پرداخت شده است به همین خاطر بدون هیچ دغدغه‌ای بلیت پرواز تهران استانبول شرکت ترکیش ایر را به صورت یک‌طرفه خرید و بدون این‌که به ما بگوید تهران را ترک کرد! او از قبل با مقامات تیم جدید خودش هماهنگ کرده بود و مخصوصا زمان پروازش را به گونه‌ای انتخاب کرد تا در استانبول به آن‌ها ملحق شود. گرفتن پاسپورت هم دقیقا در راستای همین مسئله بود. حتی شنیدیم اگر استقلال گذرنامه را نمی‌داد او مشکلات خانوادگی در ازبکستان را بهانه می‌کرد و می‌رفت. البته برای ما جالب است که بدانیم چه کسی به عزیزبک گفت از بابت مسائل مالیاتی هیچ دغدغه‌ای برای خروج او وجود ندارد!

نامه‌نگاری بی‌اثر

استقلالی‌ها بلافاصله پس از جدایی عزیزبک آمانوف مدعی شدند که خروج بی‌اجازه این بازیکن را به اطلاع فیفا رسانده‌اند و حتی از این بابت از او تقاضای غرامت هم می‌کنند اما حالا کاملا مشخص شده که این نامه‌نگاری بی‌تأثیر بوده است چون حتی اگر آمانوف کاملا بدون اجازه هم از ایران رفته باشد، به خاطر عدم دریافت به موقع دستمزد خودش آن‌قدر مدارک داشت که فدراسیون جهانی فوتبال را مجاب به محکوم کردن استقلال کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا