اخبار استقلال

عیدی آبی‌ها رسید؛ استقلال ۱۱ روز دیگر آسیایی می‌شود/ پاقدم خوب دعوای نکونام و خطیر!

عیدی آبی‌ها رسید؛ استقلال ۱۱ روز دیگر آسیایی می‌شود/ پاقدم خوب دعوای نکونام و خطیر!

استقلال در حالی سال ۱۴۰۲ را به پایان رساند که شرایطش از نظر جدولی مطلوب است و شاگردان جواد نکونام صدرنشین لیگ بیست و سوم محسوب می‌شوند اما آنقدر حرفه‌ای هستند که یادشان نرود سال گذشته نیز در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۱ وضعیت استقلال بسیار خوب بود و همه چیز در بهار برایشان رنگ و بوی دیگری گرفت.

حذف از لیگ قهرمانان

سال ۱۴۰۲ برای استقلال در حالی آغاز شد که این تیم خوب نتیجه می‌گرفت و توانست حریفانی همچون ذوب آهن و هوادار را در روزهای آغازین سال شکست بدهد اما در واپسین ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ خبری که همه استقلالی‌ها از آن وحشت داشتند، رسانه‌ای و مشخص شد استقلال مجوز حضور در یگ قهرمانان آسیا را کسب نکرده و نمی‌تواند در این مسابقات حاضر شود! این مسئله آنقدر برای هواداران سنگین بود که به شدت علیه مدیریت موضع گرفتند و سرانجام علی فتح الله زاده مدیرعامل وقت باشگاه مجبور به کناره‌گیری شد.

از دست دادن هر دو جام!

اگرچه استقلال در ابتدای فروردین سال ۱۴۰۲ مدعی جدی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی بود اما هر دو کاپ را از دست داد و فقط حسرت نصیبش شد. استقلالی‌ها قافیه لیگ بیست و دوم را به پرسپولیس واگذار کردند و در فینال جام حذفی هم مغلوب این تیم شدند تا در این عرصه هیچ جامی را به خانه نبرند و تنها دستاوردشان از فصل قبل، سوپرجام باشد و بس…

در حسرت بردن پرسپولیس

در سال ۱۴۰۲ استقلال و پرسپولیس ۴ مرتبه به مصاف یکدیگر رفتند و استقلال در هیچکدام از این دیدارها نتوانست حریف سنتی خودش را شکست بدهد. ناکامی در دربی برگشت لیگ بیست و دوم که فروردین امسال رقم خورد، عملاً جام قهرمانی آن مسابقات را از آبی‌پوشان گرفت و شکست در جدال فوق العاده پرحاشیه خرداد ماه نیز موجب شد پرسپولیس بعد از پیروزی برابر استقلال، کاپ قهرمانی جام حذفی و عملاً سوپرکاپ را نیز مال خود کند. حاصل تقابل دو تیم در آذر ماه و اسفند نیز مساوی بود تا استقلالی‌ها نتوانند حریف سنتی خودشان را شکست بدهند.

آمدن جواد

بعد از ناکامی استقلال در کسب جام و البته رفتار بسیار عجیب و تندی که ریکاردو ساپینتو در فینال جام حذفی مقابل پرسپولیس از خودش به نمایش گذاشت، کاملاً مشخص بود که دوره حضور این مربی پرتغالی در استقلال به پایان رسیده و با توجه به قیمت ارز، کادر مدیریتی این باشگاه ترجیح دادند سراغ گزینه ایرانی بروند. مذاکرات با جواد نکونام انجام و توافقات نیز حاصل شد تا او تابستان امسال هدایت بی‌پوشان پایتخت را بر عهده بگیرد. البته چند روز پس از آمدن جواد، حجت کریمی مدیرعامل وقت باشگاه که با نکونام قرارداد بسته بود از این باشگاه رفت و سکان مدیریت استقلال در اختیار علی خطیر قرار گرفت.

عیدی آبی ها رسید؛ استقلال ۱۱ روز دیگر آسیایی می‌شود/ پا قدم خوب دعوای نکونام و خطیر!

دعوای سرمربی و مدیرعامل

از همان روزهای نخست حضور جواد نکونام بر روی نیمکت استقلال نشست، مشخص بود که رابطه او با علی خطیر اصلاً گرم نیست اما کمتر کسی تصور می‌کرد تقابل آنها تا این حد شدت گرفته و به وضوح در رسانه‌ها مطرح شود. این دو نفر همچنان با یکدیگر مشکلات بسیار جدی دارند و قضیه غیر قابل انکار است اما نکته جالب توجه اینجاست که به نظر می‌رسد دعوای نکونام و خطیر برای استقلال خوش یمن و خوش قدم بوده است چون این تیم در حال حاضر صدر نشین رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شود و تا اینجای کار در عرصه مذکور فقط یک شکست را تجربه کرده است!

به امید قهرمانی

استقلال جام حذفی را در زمستان سال ۱۴۰۲ از دست داد و حالا همه امیدش معطوف به فتح لیگ بیست و سوم شده است. مسابقاتی که ۹ هفته دیگر از آن باقی مانده و شاگردان جواد نکونام فعلا صدرنشین آن محسوب می‌شوند. قطعاً قهرمانی استقلال در این عرصه که پنجمین قهرمانی آنها در لیگ برتر محسوب می شود، می‌تواند روزهای بسیار خوشی را برای جواد نکونام، مدیران باشگاه استقلال و البته هواداران این تیم رقم بزند.

بهترین خبر نوروزی

اگرچه در مورد تاریخ علام کسب مجوز حرفه‌ای برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بحث‌های زیادی مطرح است اما به نظر می‌رسد ۱۱ فروردین سال ۱۴۰۳ برای استقلال روز سرنوشت باشد و اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، آبی‌پوشان ۱۱ روز دیگر هدیه ارزشمندی دریافت می‌کنند و رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا عیدی بسیار گرانبهایی است که به آنها و طرفداران این تیم داده خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا